Klus Cadeau

Saldo en geldigheid bekijken?

Saldo en geldigheid bekijken?

Veelgestelde vragen

  • Wat is Klus Cadeau?

    Klus Cadeau is een open waarde cadeaukaart die te besteden is bij alle winkels van Praxis, Hubo, Multimate en Hornbach. De ontvanger van de cadeaukaart heeft keuze uit het gehele assortiment van deze bouwmarkten en doe-het-zelfwinkels. Van gereedschap en verf tot aan meubelen en tuinverlichting; de ontvanger kiest zelf zijn of haar gewenste product(en). De waarde van de cadeaukaart kan de gever zelf bepalen, want de kaart is oplaadbaar tussen de €5,- en €150,-. Klus Cadeau is in de winkel en online te koop in verschillende varianten, namelijk in een giftbox, in een envelop en als digitaal gift. Klus Cadeau is een product van Klus Cadeau B.V.

    Naar boven
  • Hoe lang is Klus Cadeau geldig?

    Klus Cadeau is twee jaar geldig vanaf de aankoopdatum. De ontvanger dient de cadeaukaart binnen deze termijn van twee jaar te besteden. Je kunt de geldigheid van jouw Klus Cadeau controleren op onze website. De aankoopdatum kan tevens door de verkoper ingevuld worden aan de binnenkant van de cadeauverpakking in het daarvoor bestemde invulvak. 

    Naar boven
  • Mijn Klus Cadeau is niet meer geldig. Kan ik deze cadeaukaart nog gebruiken?

    Is je cadeaukaart meer dan twee jaar geleden aangeschaft? Dan is deze niet meer geldig. Om te zorgen dat je toch nog gebruik kunt maken van Klus Cadeau en je saldo niet verloren gaat, bieden wij de eenvoudige mogelijkheid om je cadeaukaart te verlengen. Je cadeaukaart is dan opnieuw twee jaar geldig. Dit kan tegen een administratieve vergoeding van slechts €5,-. Wil je hier gebruik van maken? Neem dan contact met ons op via info@kluscadeau.nl, het contactformulier op deze website of bel naar +31 (0)23 5175722. 

    Naar boven
  • Wat is het saldo op mijn Klus Cadeau?

    Je kunt het saldo van je Klus Cadeau op deze website checken in de saldochecker bovenaan elke webpagina. Vul je 19-cijferige kaartcode en vervolgens je unieke pincode in in het daarvoor bestemde vakje en klik op ‘Bekijk’. Je ziet je saldo en de verloopdatum van je Klus Cadeau dan verschijnen. Je saldo kan tevens door de verkoper ingevuld worden aan de binnenkant van de cadeauverpakking in het daarvoor bestemde invulvak.

    Naar boven
  • Moet ik mijn Klus Cadeau activeren of registreren voordat ik ermee kan betalen?

    Nee dat is niet nodig. Je kunt met Klus Cadeau direct bij een van de aangesloten winkels en webshops betalen. Op deze website kun je wel je saldo en de verloopdatum checken en de voor jou dichtstbijzijnde inleverlocaties bekijken. 

    Naar boven
  • Mijn code werkt niet. Hoe kan dat?

    Wat vervelend dat je code niet werkt! Voor de zekerheid vragen wij je om het nummer van je cadeaukaart nogmaals te controleren. Bij één verkeerd of missend cijfer pakt de website je code al niet meer. Wanneer je problemen blijft ervaren bij het gebruik van je unieke code raden wij je aan om contact op te nemen met onze Service Desk via info@kluscadeau.nl, het contactformulier op deze website of +31 (0)23 5175722.

    Naar boven
  • Waar kan ik Klus Cadeau besteden?

    Klus Cadeau is te besteden bij alle winkels van Praxis, Hubo, Multimate en Hornbach. Je vindt de actuele acceptanten altijd op onze website. Zoek op postcode, woonplaats en/of op winkelketen en kom erachter welke acceptant het dichtst bij jou in de buurt zit. Of zoom in op het landkaartje en bekijk de locaties. Als je op het icoontje klikt krijg je het adres en telefoonnummer van de bijbehorende winkel te zien. Ook kun je daar een routebeschrijving opvragen.  

    Naar boven
  • Hoe kan ik betalen met Klus Cadeau?

    Met Klus Cadeau kun je producten van alle winkels van de aangesloten winkelketens betalen (bekijk hier alle actuele inleverlocaties). Ga naar één van de acceptanten, zoek je product uit, geef je fysieke cadeaukaart of print van je digitale gift af bij de kassa. Is je aankoop duurder dan de waarde van je cadeaukaart? Dan kun je het verschil bijbetalen. Wanneer je aankoop goedkoper is blijft het restsaldo gewoon op je Klus Cadeau staan om een andere keer te besteden.

    Let op! Een foto van je kaartcode, een overgeschreven kaartcode of een scan van je pas in een pasbewaarapplicatie zoals Apple Wallet of Stocard wordt niet als geldig betaalmiddel geaccepteerd! 

    Naar boven
  • Moet ik altijd met de fysieke cadeaukaart of een print van mijn digitale gift in de winkel betalen?

    Ja. Het is niet mogelijk om bij een van de acceptanten te betalen met alleen een foto van je kaartcode, een overgeschreven kaartcode of een scan van je pas in een pasbewaarapplicatie zoals Apple Wallet of Stocard. Neem altijd je fysieke cadeaukaart of een print van je digitale gift mee naar de winkel. 

    Naar boven
  • Moet ik het saldo op mijn Klus Cadeau in één keer besteden?

    De waarde van jouw Klus Cadeau staat vermeld aan de binnenkant van de verpakking in het daarvoor bestemde invulvakje. Tevens kun je het saldo op je cadeaukaart hier checken. Klus Cadeau kan een waarde hebben tussen €5,- en €150. Dit bedrag hoef je niet in één keer te besteden. Wanneer je iets koopt met een lagere waarde dan het bedrag op je cadeaukaart dan blijft dat bedrag uiteraard staan om een andere keer te besteden. Is het saldo op je kaart lager? Dan kun je het restant bijbetalen. 

    Naar boven
  • Waar kan ik Klus Cadeau kopen?

    Klus Cadeau is te koop bij de winkels van onder andere Primera, Bruna, Jumbo, AKO, ANWB, CIGO, The Read Shop en Plantage. Op deze website kun je de actuele verkooppunten altijd bekijken. Zoek op postcode, woonplaats en/of op winkelketen en kom erachter welk verkooppunt het dichtst bij jou in de buurt zit. Of zoom in op het landkaartje en bekijk de locaties. Als je op het icoontje klikt krijg je het adres en telefoonnummer van de bijbehorende winkel te zien. Ook kun je daar een routebeschrijving opvragen. Daarnaast kun je Klus Cadeau ook altijd hier bestellen (zowel de fysieke als de digitale variant). 

    Naar boven
  • Welke betaalmogelijkheden heb ik als ik Klus Cadeau online wil bestellen?

    Je kunt Klus Cadeau via onze website bestellen en veilig betalen via iDeal of creditcard. 

    Naar boven
  • Kunnen er nog extra kosten berekend worden?

    Als je Klus Cadeau fysiek per post laat bezorgen betaal je €1,95 verzendkosten naast het bedrag waarmee je de cadeaukaart wilt opladen. Je kunt er ook voor kiezen om je Klus Cadeau digitaal per e-mail te versturen en dan betaal je geen verzendkosten. Kies je bij een acceptant een product dat duurder is dan de waarde die op je Klus Cadeau staat? Dan betaal je het resterende bedrag bij. 

    Naar boven
  • Hoe werkt de digitale variant van Klus Cadeau?

    Via onze website kun je naast de fysieke variant van Klus Cadeau ook een digitale gift bestellen. De digitale variant ontvang je per e-mail binnen één minuut in je eigen inbox. Je kunt er ook voor kiezen om de digitale versie van Klus Cadeau direct naar de ontvanger te laten e-mailen. Op het digitale cadeau staat een unieke code. Op onze website kan de ontvanger het saldo en de geldigheid controleren door die unieke code in te voeren. De ontvanger dient de e-mail met code te printen en kan dan met die mail betalen in de winkel. 

    Naar boven
  • Wat is de levertijd wanneer ik Klus Cadeau bestel?

    Als je via de website van Klus Cadeau een bestelling plaatst op werkdagen vóór 16.00 uur, wordt je bestelling dezelfde dag nog verzonden. Als je je bestelling op werkdagen ná 16.00 uur plaatst, wordt deze de volgende dag verzonden. De verzending vindt plaats via Post NL en voor eventuele vertraging vanuit deze partij zijn wij niet verantwoordelijk. Klus Cadeau B.V. is afhankelijk van deze organisatie in het verzendproces, maar doet er alles aan om ervoor te zorgen dat je bestelling zo snel mogelijk bezorgd wordt. Heb je Klus Cadeau met spoed nodig? Dan adviseren wij je om naar het voor jou dichtstbijzijnde verkooppunt te gaan om Klus Cadeau te kopen of voor de optie te kiezen om Klus Cadeau digitaal te bestellen via deze website. Je ontvangt de digitale variant van Klus Cadeau dan direct in je mailbox of de mailbox van de ontvanger. 

    Naar boven
  • Wat moet ik doen als ik geen bevestiging van mijn bestelling ontvangen heb?

    Als je geen bevestiging per e-mail hebt ontvangen raden wij je aan om contact op te nemen met onze Service Desk via info@kluscadeau.nl, het contactformulier op deze website of +31 (0)23 5175722. Om je snel te kunnen helpen is het van belang om de volgende gegevens bij de hand te houden: de naam waarop de bestelling is gemaakt, het bijbehorende e-mailadres, de besteldatum en indien bekend het ordernummer.

    Naar boven
  • Is mijn bestelling naderhand nog te wijzigen?

    Het is alleen mogelijk adreswijzigingen door te geven nadat je bestelling is voltooid. Dit dien je echter binnen één uur na je bestelling telefonisch door te geven aan onze Service Desk via +31 (0)23 5175722. Het is niet mogelijk een reeds betaalde bestelling of bestelling die bij de bank in behandeling is achteraf te annuleren. Dit heeft te maken met de snelle afhandeling van Klus Cadeau B.V. 

    Naar boven
  • Is Klus Cadeau een veilig product?

    Ja, Klus Cadeau is een veilige en betrouwbare cadeaukaart. Wij zien het als belangrijke prioriteit om alle maatregelen te treffen die wij mogelijk achten om die veiligheid en betrouwbaarheid van ons product te kunnen waarborgen. Momenteel is elke cadeaukaart beveiligd met een unieke kaartcode en pincode. De pincode is beschermd door een kraslaag die alleen verwijderd mag worden door de eigenaar van de cadeaukaart. 
     

    Naar boven
  • Hoe kan ik in contact komen met de Service Desk?

    Als je vragen hebt, kun je die mailen naar de Service Desk van Klus Cadeau B.V. via info@kluscadeau.nl. Je kunt ons ook bellen via +31 (0)23 5175722 of het contactformulier op onze website invullen. Onze Service Desk is bereikbaar op werkdagen van 08.45 uur tot 17.00 uur met uitzondering van feestdagen.

    Naar boven
  • Ik heb een klacht. Waar kan ik met mijn klacht terecht?

    Klachten over een product of dienst tijdens je aankoop met Klus Cadeau kun je het beste bij de bouwmarkt of doe-het-zelfwinkel waar de aankoop plaatsvond melden. Zij kunnen op dat moment nog werk maken van je klacht, terwijl Klus Cadeau B.V. hier achteraf niet veel meer aan kan doen. Uiteraard kun je je klacht met betrekking tot een aankoop ook bij ons melden. Klachten kunnen tot uiterlijk één maand na afloop van besteding worden ingediend via het e-mailadres info@kluscadeau.nl of het contactformulier op onze website. Klachten betreffende onze dienstverlening kun je op dezelfde manier indienen. Wij streven ernaar om binnen drie werkdagen je klacht in behandeling te nemen en je van een antwoord te voorzien. Je ontvangt altijd een ontvangstbevestiging per e-mail.

    Naar boven